Misschien voel je al een tijdje dat je méér met Reiki wilt doen. Niet alleen een behandeling voor jezelf wanneer je moe bent of spanning voelt, maar het ook doorgeven aan iemand anders. Aan je partner, een vriendin, je kind… of misschien gewoon omdat je voelt: ik wil hier meer mee oefenen.

En zodra je eraan denkt om Reiki aan een ander te geven, merk je misschien dat je meer gaat nadenken. Doe ik het wel goed? Wat als ik niks voel? Hoe weet ik of het werkt? Misschien wacht je ergens nog op meer vertrouwen voordat je echt durft te beginnen.

Alleen werkt het meestal niet zo. Vertrouwen komt niet ineens uit de lucht vallen op een dinsdagochtend terwijl je koffie drinkt 😉 Vertrouwen groeit juist dóór het te doen.

En dat is precies waarom deze themamaand er aan komt. 

Reiki geven voelt anders dan Reiki ontvangen

Wanneer je Reiki op jezelf toepast, voelt het vaak veilig. Je bent in je eigen energie, er is geen druk en niemand verwacht iets van je. Maar zodra er iemand tegenover je zit, kan je hoofd zich er ineens mee gaan bemoeien.

Je wilt het graag goed doen. Je wilt iets betekenen voor de ander. En voor je het weet zit je vooral in je hoofd in plaats van in het voelen.

Gedachten zoals:

• Voelt diegene wel iets?
  • Doe ik het wel goed?
  • Moet ik meer voelen in mijn handen?
  • Wat als ik het verkeerd aanpak?

komen bij bijna iedereen voorbij die begint met Reiki geven.

De meeste mensen denken dat ze eerst zeker moeten zijn voordat ze Reiki mogen geven. Maar Reiki werkt niet vanuit controle of perfectie. Het werkt juist wanneer jij ontspant, aanwezig bent en jezelf toestaat om te voelen in plaats van alles te willen “weten”.

Je hoeft niet alles te voelen, om een goede behandeling te geven

Dit is misschien wel één van de grootste misverstanden rondom Reiki.

Veel mensen denken:
“Als ik niet veel voel, dan zal ik het wel niet goed doen.”

Maar voelen is geen toets die bepaalt of jij goed bezig bent. Soms voel je warmte, tintelingen of stroming. Soms voel je bijna niks. En allebei is oké.

Reiki vraagt niet van jou dat je iets forceert. Je hoeft geen healer-performance neer te zetten 😉 Je hoeft niet iemand te fixen. 

Het belangrijkste is vaak dat je aanwezig blijft. Dat je niet alles probeert te controleren. Dat je jezelf toestaat om te zakken in rust, aandacht en vertrouwen.

Hoe begin je dan?

Door het klein te maken. Gewoon een korte behandeling bij iemand die je vertrouwt, zonder druk dat het ergens naartoe moet. Je handen neerleggen. Ademen. Voelen wat er gebeurt terwijl je bezig bent.

That’s it. Gewoon gaan doen. Zonder verwachtingen, met een open blik. Ga lekker spelen en onderzoeken hoe het voor jou werkt! 

Deze maand doen we dat samen in de VerbindingsCirkel

Deze maand staat helemaal in het teken van:

Reiki geven met vertrouwen
Op jouw manier, in jouw energie

Zodat je meer rust voelt tijdens een behandeling, minder gaat twijfelen aan jezelf en steeds meer gaat vertrouwen op wat er al door je heen beweegt.

Masterclass — Van voelen naar vertrouwen in het geven van Reiki
In deze masterclass leer je wat je concreet doet tijdens een Reiki behandeling: waar je intuïtief je handen plaatst, wat je aandacht doet en hoe je omgaat met momenten waarop je niks voelt of gaat twijfelen. We oefenen met bewust aanwezig zijn bij de ander zonder iets te willen sturen. Je merkt direct wat er verandert als je stopt met “je best doen”.

Groepssessie — Reiki geven in verbinding
Je gaat zelf Reiki geven (bijv. in tweetallen of op afstand) en ervaart wat er gebeurt terwijl je bezig bent. Je deelt wat je voelde, waar je vastliep en krijgt daar direct begeleiding op. Zo zie je: anderen hebben hetzelfde én je zit al veel dichter bij vertrouwen dan je denkt.

Visualisatie — Ik ben een kanaal
Je doorloopt stap voor stap hoe je jezelf voorbereidt vóór een behandeling: aarden, je aandacht naar je handen brengen en de energie laten stromen zonder te duwen. Je merkt in je lichaam het verschil tussen controleren en toelaten. Dit kun je daarna elke keer opnieuw gebruiken voordat je begint.

Een perfecte maand om te oefenen, spelen en testen, zodat jij met zelfvertrouwen anderen kunt voorzien van deze prachtige, helende reiki-energie! 

Masterclass: Reiki aan kinderen en dieren
favorite_border

di, 02 jun 10:00
Wat zijn de do's en dont's bij het behandelen van kinderen en dieren? Waar kun je op letten? Wat maakt…

Afstemming: reiki aan kinderen en dieren
favorite_border

vr, 12 jun 09:00
Een korte, eenvoudige oefening om Reiki aan kinderen en dieren te geven vanuit rust en afstemming. Je leert om aanwezig…

Groepssessie: reiki geven aan je (innerlijk) kind of dier
favorite_border

wo, 24 jun 10:00
Gezamenlijk stemmen we af op Reiki en geef jij je (innerlijk) kind of dier een sessie. Wat gebeurt er? Wat…

Masterclass: Reiki geven aan de ander
favorite_border

ma, 06 jul 10:00
Wat komt er allemaal bij kijken als je iemand reiki geeft? We bespreken alle ins & outs, zodat jij in…

Oefening: bereid je voor op een sessie
favorite_border

wo, 15 jul 09:00
Naast de fysieke voorbereiding, mag jij je ook energetisch voorbereiden op een sessie. In deze korte visualisatie zet jij de…

Groepssessie: samen oefenen
favorite_border

do, 23 jul 10:00
Tijd om samen te oefenen, te ervaren en te leren!

Geef een reactie