Hoe je dit bewust en in verbinding kunt doen

Reiki geven aan kinderen en dieren. De ene is er voorstander van, de ander niet. Waarom is dat eigenlijk? 

Kinderen en dieren kunnen niet altijd zelf toestemming geven om Reiki te ontvangen. Iets wat nodig is om Reiki te kunnen geven. Ouders of verzorgers kunnen die toestemming geven, maar is dat dan wel hetzelfde? 

Het is goed om hier bewust over na te denken. En ik geloof dat hierin geen goed of fout bestaat. Zeker bij kinderen en dieren draait het vooral om: afstemmen, voelen, en vertrouwen: 

Wat past in déze situatie bij dít kind of dier? 

Hoe kinderen en dieren op Reiki reageren

Zelf heb ik twee kinderen, die ik af en toe Reiki geef als het goed voelt. Beide reageren heel anders op zo’n behandeling. De ene wordt al snel wiebelig en loopt weg, de ander geniet ervan en vraagt om door te gaan. 

Dit hoor ik vaker, ook bij anderen die hun huisdier Reiki geven. De ene krijgt er geen genoeg van en gaat bijvoorbeeld al bij haar liggen zodra ze zich afstemt, de ander reageert er nauwelijks op. 

Bij kinderen en dieren zit er niet die mentale rem op. Zij kunnen veel puurder de reiki-energie ontvangen omdat zij geen ruis hebben van: ‘ik moet iets voelen’, ‘klopt dit wel?’, ‘hoe werkt dit nou?’ Zij ontvangen gewoon, en genieten van de helende energie die mag stromen. 

En als het genoeg voor ze is, dan geven ze dat gewoon aan. Door weg te lopen, door te zeggen dat het niet fijn is, of door wiebelig te worden. 

Waarom geef je kinderen en dieren Reiki?

Ik denk dat het belangrijkste is bij het geven van Reiki aan kinderen dieren is, met welke intentie je dit doet. 

Wil je iets oplossen? Wil je dat ze rustiger worden omdat jij ze te druk vindt? 

Of wil je hen rust in het lichaam bieden? De kans geven weer tot zichzelf te komen na een explosie? Pijn te verzachten wanneer ze zich gestoten hebben? 

Dat laatste voelt al zachter hè?

pexels-nikitaxnikitin-8794486
Reiki hoeft niets op te lossen, het mag ondersteunend en verzachtend zijn. 
Zonder de kracht van het kind of dier weg te nemen. Die hebben ze echt wel 😉 

Hoe doe je dat dan?

Reiki aan kinderen en dieren geven, vraagt vertrouwen, goed bij jezelf blijven en een zachte afstemming op wie jij behandelt. In deze community-maand bespreken we, hoe je dit kunt doen. 

Dit gebeurt er deze maand in de VerbindingsCirkel van de community:

Masterclass – Wat zijn de do’s en dont’s bij het behandelen van kinderen en dieren? Waar kun je op letten? Wat maakt dat dit anders is dan bij volwassenen? Denise Orth bespreekt dit allemaal in deze masterclass, zodat jij met vertrouwen ook kinderen en dieren reiki kunt geven.

Visualisatie – Een korte, eenvoudige oefening om Reiki aan kinderen en dieren te geven vanuit rust en afstemming. Je leert om aanwezig te zijn, zonder iets te willen veranderen. Het helpt je om vertrouwen te krijgen in wat je voelt.

Groepssessie – Gezamenlijk stemmen we af op Reiki en geef jij je (innerlijk) kind of dier een sessie. Wat gebeurt er? Wat voel je? Wat merk je? We bespreken het samen

Beluister hier de podcast over dit onderwerp:

Masterclass: Reiki aan kinderen en dieren
favorite_border

di, 02 jun 10:00
Wat zijn de do's en dont's bij het behandelen van kinderen en dieren? Waar kun je op letten? Wat maakt…

Afstemming: reiki aan kinderen en dieren
favorite_border

vr, 12 jun 09:00
Een korte, eenvoudige oefening om Reiki aan kinderen en dieren te geven vanuit rust en afstemming. Je leert om aanwezig…

Groepssessie: reiki geven aan je (innerlijk) kind of dier
favorite_border

wo, 24 jun 10:00
Gezamenlijk stemmen we af op Reiki en geef jij je (innerlijk) kind of dier een sessie. Wat gebeurt er? Wat…

Masterclass: Reiki geven aan de ander
favorite_border

ma, 06 jul 10:00
Wat komt er allemaal bij kijken als je iemand reiki geeft? We bespreken alle ins & outs, zodat jij in…

Oefening: bereid je voor op een sessie
favorite_border

wo, 15 jul 09:00
Naast de fysieke voorbereiding, mag jij je ook energetisch voorbereiden op een sessie. In deze korte visualisatie zet jij de…

Groepssessie: samen oefenen
favorite_border

do, 23 jul 10:00
Tijd om samen te oefenen, te ervaren en te leren!

Geef een reactie