NEI-therapie, je hebt er ondertussen vast al een keer van gehoord. Het wordt steeds meer bekend en dat is maar goed ook, want wat is dit een prachtige tool, een prachtige manier van werken. Zelf heb ik al een aantal NEI-sessies mogen ondergaan en ik ben echt verrast door de diepe lagen die er in zo’n sessie worden aangeraakt. 

Het is een andere vorm van energiewerk dan Reiki. Waar Reiki heel open is, waar je de energie laat stromen waar het heen mag stromen, is NEI naar mijn idee veel specifieker. Het maakt heel concreet wat er onder jouw klachten verborgen zit. Tegelijk vind ik dat Reiki en NEI juist ontzettend mooi samen kunnen werken en dit heb ik tijdens de NEI-sessies die ik ontving ook gedaan: bij het loskoppelen van de vastzittende emotie (een fase van de NEI-sessie), kun je juist heel mooi Reiki toevoegen, om de energie van het loskoppelen te versterken. 

Maar laat ik eerst dieper in gaan op wat NEI nu precies is. Deze kennis komt deze keer niet van mij, maar van Denise Orth van Switchharmony. Zij zal samen met mij deze maand hosten en wat vind ik dat ontzettend gaaf! Zij heeft als energetisch therapeut veel kennis van Reiki, NEI en nog veel meer. 

Wat is NEI

NEI staat voor Neuro Emotionele Integratie. Het is een zachte, maar diepgaande methode die werkt met het onderbewuste en het lichaam. Want alles wat je meemaakt (groot of klein) laat een indruk achter.

Niet alleen in je hoofd, maar ook in je lijf. Emoties die je niet volledig hebt kunnen voelen of verwerken, kunnen zich vastzetten. Soms merk je dat aan terugkerende gedachten, ongewenst gedrag of een innerlijke onrust. Soms uit het zich juist fysiek: spanningen, vermoeidheid, pijnklachten die maar blijven sluimeren.

Wat ik zo bijzonder vind aan NEI, is dat je niet eindeloos hoeft te praten of oude verhalen opnieuw hoeft te beleven. Het lichaam weet vaak allang waar de disbalans zit. Met behulp van een biotensor wordt er als het ware geluisterd naar wat jouw onderbewuste wil laten zien, om het bewust te maken en vervolgens los te koppelen. 

Luisteren naar wat er onder de oppervlakte leeft

Soms merk je dat wat je doet niet meer helemaal samenvalt met wat je voelt. Dat je hoofd blijft draaien, terwijl je lijf eigenlijk iets anders aangeeft. Je wilt meer zakken in je lichaam, meer vertrouwen op je gevoel, maar in de praktijk neem je beslissingen toch vooral vanuit je hoofd. Misschien sta je vaak klaar voor anderen, zeg je sneller ja dan goed voor je is, en voel je achteraf dat je jezelf daarin voorbij bent gelopen.

Dat kan zich op allerlei manieren laten zien. In vermoeidheid, een korter lontje, onrust of twijfels bij keuzes over werk, relaties of richting. Soms ook heel fysiek: spanning in je nek of rug, hoofdpijn die blijft terugkomen, slecht slapen bij jezelf, of bij je kind. En soms is het meer een gevoel van vastzitten. Dat je wéét dat oude patronen niet meer werken, maar niet goed voelt hoe je ze doorbreekt.

NEI wordt ingezet op die laag waar dit allemaal samenkomt: het onderbewuste. Niet om te blijven praten of oude situaties opnieuw te beleven, maar om te kijken wat er op dit moment gevoeld wordt en welke onverwerkte emotie daaronder ligt. Met behulp van de biotensor wordt de vertaalslag gemaakt van je onderbewustzijn naar je bewustzijn, zodat vastgezette lading kan loslaten. Daardoor pak je niet alleen de klacht aan, maar de oorsprong ervan, en ontstaat er ruimte voor rust, helderheid en beweging, van binnenuit.

In de Community

IMG_3559

In maart nemen we NEI mee de community in, als verdieping binnen de energie van Reiki. Maart voelt als een overgangsmaand: van winterslaap naar lente, van binnen naar buiten, van vast naar stromend. Dat is precies waar NEI over gaat. Emoties die vastzitten mogen weer bewegen, energie die geblokkeerd is mag weer stromen, en het hoofd mag een stapje terug doen zodat het lichaam en het onderbewuste weer gehoord worden.

Samen met Denise Orth van Switchharmony staat er veel moois op de planning! De masterclass zal gaan over de achtergrond van NEI en de combinatie met Reiki. In de groepssessie geeft Denise een aantal mini NEI-sessies om te laten zien hoe dit in z’n werk gaat (en een aantal van jullie mag hierin dus deze begeleiding ontvangen! En we eindigen met een prachtige visualisatie waarin je mag landen in je lichaam en bewust de overgang naar de lente maakt. 

Ik vind het in ieder geval een grote eer dat Denise haar kennis en kunde komt delen en kijk enorm uit naar deze sessies, ik hoop jij ook! 

Groepssessie Future Self
favorite_border

di, 10 feb 11:00
Chakra Healing gecombineerd met het neerzetten van je Future Self, dit is een prachtige ervaring waar je de rest van…

Solar Plexus Activatie
favorite_border

do, 19 feb 10:00
Een prachtige oefening om jouw solar plexus, jouw krachtcentrum weer in balans te brengen.

Masterclass NEI & Reiki
favorite_border

wo, 04 mrt 10:00
In deze masterclass neemt Denise je mee in wat NEI precies is en hoe deze methode samenwerkt met Reiki en…

Visualisatie Lente-energie
favorite_border

vr, 13 mrt 10:30
Een begeleide visualisatie, ondersteund door Reiki. Een moment om te landen in je lichaam en bewust de overgang te maken…

Groepssessie Mini NEI-sessies van Denise
favorite_border

do, 19 mrt 10:00
In de groepssessie begeleidt Denise een aantal mini NEI-sessies. Zo kun je ervaren hoe NEI werkt en wat het voor…

Geef een reactie