Wat ik overal hoor (en zelf ook voel!)

Ik hoor het zóveel om me heen: mensen zijn ziek, velen van ons voelen zich emotioneel (jep, ik ook 🙋‍♀️), kinderen zijn onrustig en iedereen is ZO moe. Het voelt allemaal veel te veel… herken je het? 

En dat klopt ook een beetje. Het is niet alleen de frisse herfstlucht of de vallende blaadjes die je moe maken. Er gebeurt dit jaar veel meer, op álle lagen. In je lijf, in je gezin, in de wereld om ons heen. Het voelt alsof er een enorme opruiming gaande is.

Waarom deze herfst van 2025 zo intens is

2025 is een 9-jaar in de numerologie. Dat gaat over afronden, oude cycli sluiten en ruimte maken voor iets nieuws. Je merkt het misschien aan losse eindjes die weer opduiken of patronen die je dwingen om er eindelijk écht naar te kijken (oeff, deze is voor mij!).

En dan zijn er ook nog de eclipsen:
🌕 De maaneclips in Vissen (7 september) trekt oude emoties en patronen naar boven die je niet langer dienen.
🌑 De zonne-eclips in Maagd (22 september) geeft je de kans om bewust te kiezen wat je wél wilt meenemen, en hoe je dat praktisch neerzet in je leven.

Samen maken ze dit najaar intens. Alsof het Universum zegt: “Kom op, laat het %$*^#% NU los. Je hebt dit écht niet meer nodig.” (Het Universum is momenteel erg duidelijk, of niet?) 

Waarom dat loslaten zo zwaar voelt...

Loslaten klinkt prachtig… maar vaak voelt het helemaal niet zo. Je hoofd wil het liefst vasthouden aan wat je kent. Je lijf voelt als een zoutzak, de kinderen zijn onrustig, en je emoties vliegen alle kanten op. Soms lijkt het zelfs alsof je achteruitgaat in plaats van vooruit.

En ergens weet je: dit hoort erbij. Het is geen teken dat ik het verkeerd doe, het ís gewoon het proces. Hoe sh*t dat ook voelt op het moment.

Weet: Zodra ik stop met vechten en mezelf toestaan om mee te bewegen, wordt het lichter.

Maar: HOE DAN?!

Reiki maakt het loslaten zachter

En hier kan Reiki zo ontzettend helpend bij zijn. Je hoeft niet te bedenken wat je moet loslaten of hoe. Laat Reiki lekker het werk doen! Laat die energie stromen, zodat jíj weer gaat stromen. 

Je mag mee op de stroom. Ook al voelt het s*t, ook al bots je tegen 100 stenen aan. Je kan mee. 

Uiteindelijk draait het om jou

En ja, ik kan je van alles vertellen over getallen, planeten en eclipsen. Maar uiteindelijk draait het daar niet om. Je hoeft geen toestemming van het Universum te hebben dat jouw leven momenteel niet zo lekker stroomt. 

Het draait om hoe jíj je voelt.

Misschien ben je midden in je ovulatie doodmoe. Misschien zit je in je “herfst” (van je cyclus of je leven) juist in een heerlijke flow. Alles mag. Je hoeft geen toestemming van het universum om te voelen wat je voelt.

-> Het enige wat je hoeft te doen, is luisteren. Naar je lijf. Naar je gevoel. Naar wat jij nú nodig hebt. En daarin meebewegen.

En hoe je dat doet, daar duiken we deze maand samen in! 

Samen de herfst beleven

In de community nemen we deze herfst de tijd om dit proces bewust te ervaren. We doen het niet alleen met woorden, maar vooral door samen te voelen en te oefenen. Dit komt er aan:

🌟 Masterclass Herfstvibes – we kijken samen naar de betekenis van de eclipsen en de energie van dit 9-jaar. Ik laat je zien hoe je met Reiki meebeweegt: ballast loslaten, keuzes helder krijgen en je energie opnieuw richten.

🌟 Groepssessie Feel the Fall– een gezamenlijke healing waarin we spanning en oude emoties loslaten en ons opladen met frisse energie. De hoge, gezamenlijke energie tilt ook jóu mee. Waar je alleen misschien blijft hangen, merk je in de groep dat loslaten vanzelf gaat.

🌟 Visualisatie Let it Fall – een zachte afstemming waarin je voelt wat klaar is om los te laten en hoe licht het kan worden als je ruimte maakt. We nemen de energie van de eclipsen mee: eerst schoonmaken, dan helder kiezen wat mag blijven.

Het kan écht lichter!

Deze herfst van 2025 is geen gewone herfst. Het is een intense herfst en dat voel jij ook.

Laten we het niet te zwaar maken, laten we het als een kans zien om 

1. écht ruimte te maken voor jezelf, voor wat jij nodig hebt, behoefte aan hebt. 
  2. Oud verdriet, oud zeer op de ruimen. We willen letterlijk ruimte maken voor nieuwe, frisse energie, die past bij waar jij NU staat in je leven.
  3. Zodat het leven weer moeitelozer en lichter stroomt. 

Sluit jij weer aan?

De agenda:

Groepssessie Vergeving
favorite_border
Vergeving maakt je vrij. In deze groepssessie gebruiken we Reiki om spanning en oud zeer los te laten. Je rondt het jaar af met meer rust, lichtheid en ruimte voor nieuwe energie.
do, 11 dec,  11:00 - 11:30
"Noodvisualisatie" komt online
favorite_border
Deze korte visualisatie helpt je meteen terug te zakken in jezelf. Even pauze, spanning loslaten en weer stevig in je eigen energie staan – ideaal voor de feestdagen.
ma, 15 dec,  10:00
Masterclass Echte zelfzorg: jouw energie als basis
favorite_border
In deze masterclass duiken we in wat échte zelfzorg betekent, voorbij het kopje thee en het bad. Hoe zorg jij voor jezelf op fysiek, emotioneel, mentaal en energetisch niveau? Je ontdekt hoe jouw energetische staat…
ma, 12 jan,  11:00 - 11:30
Groepssessie: Reiki & intenties voor het nieuwe jaar
favorite_border
In deze sessie gaan we samen praktisch aan de slag en stemmen we af op je intenties voor het komende jaar. We combineren Reiki met het trekken van kaarten om te voelen: wat mag er…
wo, 28 jan,  10:00 - 10:30

Geef een reactie