De energie van emoties
Hoe ga jij om met emoties? Kun jij er bij stil staan? Schuif je ze weg? Negeer je ze? In deze themamaand gaan we ons bewustzijn over emoties vergroten.
Ik ga je vragen écht stil te staan bij je emoties en om te voelen wat je voelt. Om de energie van emoties te gaan ervaren.
Er zijn van die momenten waarop je precies weet dat je iets voelt, maar er geen ruimte voor is. Je voelt irritatie terwijl je kinderen je van alles vragen. Of verdriet, net voor een werkafspraak. Je voelt de spanning, de druk, de onrust… en je duwt het even weg. Want er is geen tijd, je hebt geen rust of je ziet geen mogelijkheid om er NU bij stil te staan. En dus parkeer je het. Voor later. Als het rustiger is. Als je de ruimte hebt. Als het uitkomt.
En heel eerlijk? We zijn daar vaak behoorlijk goed in geworden. We zijn massaal goed geworden in het wegstoppen van onze emoties, in het negeren ervan. Vaak ook met het gevoel: “ik zou me niet zo moeten voelen” (omdat anderen het nog slechter hebben dan jij, of om wat voor een reden dan ook)
Misschien ebt het gevoel, de emotie na een tijdje weg. Misschien blijft hij half in je bewustzijn sluimeren…. maar écht weg is hij niet. De opgekropte emoties blijven als restenergie in je systeem hangen. En die zorgen, hoe subtiel ook, voor verkramping. Voor moeheid. Voor het gevoel dat je er niet helemaal bij bent. Je hebt het gevoel dat je een ‘last’ met je meedraagt en dat voelt zwaar.
Emoties zijn energie en energie wil stromen
Het klinkt nu zo logisch als ik dit opschrijf, maar het heeft me persoonlijk zóveel gebracht: emoties zijn energie in beweging. Of in het Engels: e-motion. Ze komen op, vragen om aandacht, en willen ook weer doorstromen.
Het probleem ontstaat vaak niet door de emotie zelf, maar door ons verzet ertegen. We denken dat we ze moeten oplossen, analyseren, vergelijken, of gewoon zo snel mogelijk wegmaken. Maar emoties willen niet dat we ze begrijpen. Ze willen gevoeld worden. Zonder oordeel. Zonder haast. Zonder fix.
En daar hebben we het in de masterclass over. Over hoe je emoties kunt herkennen als signaal van jouw intuïtie & lichaam. Over hoe je ze kunt toelaten, zonder erin te blijven hangen. Over het verschil tussen erin verdwijnen en ze werkelijk doorvoelen, met een bewuste blik.
Wat je deze maand in de community vindt
Deze themamaand draait om emoties. Niet als iets wat je moet oplossen, maar als een manier om rust, helderheid en verbinding met jezelf te vinden.
Start met de masterclass waarin ik je meeneem in wat emoties eigenlijk zijn op energetisch niveau. We kijken naar waarom we ze zo vaak onderdrukken en wat er gebeurt als je er wél ruimte voor maakt, zonder je erdoor te laten meesleuren. Hier vind je de masterclass.
Naast de masterclass, groepssessie met Reiki, waarin we in zachtheid ruimte maken voor alles wat gevoeld wil worden. Je hoeft het niet te benoemen, niet te verklaren, alleen maar aanwezig te zijn. Reiki helpt je om spanning los te laten en opnieuw te vertrouwen op de beweging van jouw eigen energie. Hier vind je de groepssessie
Daarnaast deel ik een oefening waarbij we met de hoogste vorm van emotie aan de slag gaan. Dankbaarheid heeft de hoogste trilling en jij mag die gaan voelen en ervaren. Deze vind je hier, hij is heerlijk!
Ik nodig je uit...
Misschien merk je dat dit onderwerp je triggert. Dat je voelt: “Oei, hier mag ik nog wel wat mee…” Misschien voel je weerstand. Of juist opluchting.
Laat het gebeuren terwijl je met dit onderwerp bezig bent. Zie het als een onderzoekende nieuwsgierigheid om met een afstand te kijken naar jezelf en hoe jij omgaat met emoties.
En weet hierbij: je hoeft het écht niet alleen te doen! Deel het met de groep of met mij als je hierop vastloopt! Daar zijn we voor ♥